• Nowy
Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii
search
  • Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii

Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii

450,00 zł
Brutto

Temat: Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii .

Prowadzenie: adwokat Ewa Mazur-Pawłowska

Szkolenie on-line (nagranie video).

Czas wykładu 4 godz. 10 min. 4 pkt. edu.

Po dokonaniu płatności na adres mailowy, otrzymają Państwo certyfikat z linkiem do nagrania.

Naganie z grudnia 2022 r.

Ilość

 

Polityka bezpieczeństwa

 

Zasady dostawy

 

Zasady zwrotu

Podczas leczenia stomatologicznego coraz częściej dochodzi do konfliktu na linii pacjent lekarz lub pacjent gabinet. Przyczyną powstania roszczeń jest najczęściej niezadowolenie pacjenta z uzyskanego efektu leczenia. Jednak podstawą roszczeń sądowych są błędy lub powikłania podczas leczenia lub powikłania po leczeniu. Na podstawie spraw sądowych oraz postępowań dyscyplinarnych przeanalizujemy przyczyny rozczeń pacjentów.

Jakie zarzuty stawiają pacjenci w zakresie prowadzonego leczenia.

  • leczenie protetyczne – zgoda pisemna pacjenta na wykonanie leczenia obarczonego bardzo dużym ryzykiem niepowodzenia;
  • leczenie protetyczne – brak zadowalającego efektu oraz nie wykonanie prawidłowej linii uśmiechu podstawą roszczeń pacjentki;
  • leczenie protetyczne – odpowiedzialność solidarna dwóch lekarzy za wykonaną protezę;
  • leczenie ortodontyczne –leczenie które pogorszyło stan zdrowia pacjentki;
  • endodontyczne – leczenie bez wskazań medycznych oraz domniemane powikłania;
  • leczenie chirurgiczne – ekstrakcja 8 która zniszczyła życie pacjentowi;
  • leczenie chirurgiczne – podniesienie zatoki z powikłaniami przez stomatologa bez specjalizacji;
  • leczenie zachowawcze – odszkodowanie i zadośćuczynienie za skaleczenie.

Przykłady roszczeń pacjentów i ich analiza.

  • jak często pacjenci doszukują się w postępowaniu stomatologa błędów medycznych i na czym one polegają zdaniem pacjenta?
  • czy podstawą roszczeń są wyłącznie powikłania?
  • jaki wpływ na proces ma dokumentacja leczenia?
  • czy i jak można zapobiegać roszczeniom?
  • jak nie narazić się na odpowiedzialność finansową?

Reklamacje pacjentów

  • przykłady skarg pacjentów i żądań
  • czy to już roszczeniowy pacjent?
  • czy już mamy spodziewać się pozwu, a może dogadać się z pacjentem?
  • czy odpisywać?
  • jak odpisywać?

1000 Przedmioty